Saturday, October 13, 2012

Svensk musik - current Swedish (language) music I love

Here is some of my favourite recent Swedish music... mostly top 40 stuff. I recommend grabbing the lyrics and google-translating... listen to the song while looking at both svensk and english lyrics!

Den svenska björnstammen
Vart jag mig i världen vänder
Svalkar vinden

Veronica Maggio
Jag kommer

Melissa Horn
Jag saknar dig mindre och mindre
Hur ska det gå

Daniel Adams Ray
Gubben i lådan

Ansiktet
Äckligt

Norlie & KKV
Tröjan du hatar
När jag går ner 
Där jag hänger min hatt 

Petter & September
Baksmälla

Maskinen
Liv och död

Laleh
Ängeln i rummet
Vårens första dag

Medina
Där palmerna bor 

Kapten Röd (I bet you didn't know Sweden had skinny white reggae artists)
1.000.000 nollor
In kommer ting

And I never heard of these guys before, but discovered this song all about Uppsala 

DANCE

BYZ
Tjena tjena tjena

Eric Amarillo
Om sanningen ska fram

Supermarketz ft Medina
Du säger du älskar mig
 

and don't forget these guys- Movits
their song that was on Colbert's show is an 'oldie' but it's great, Fel del av grden

also I hope you're acquainted with these other quality svensk artists... who don't sing in Swedish :P but de är toppen !
Robyn, September, Tove Styrke, Swedish House Mafia, Dada Life, Avicii, Loreen, Nause, Icona Pop, Rebecca & Fiona, Lykke Li, Alesso!!!

No comments:

Post a Comment